Osoby starsze s膮 znacznie s艂absze od ludzi m艂odych. Powoli trac膮 dobr膮 kondycj臋 i si艂臋 mi臋艣ni. Ich narz膮dy wewn臋trzne nie funkcjonuj膮 ju偶 tak sprawnie, jak kiedy艣, cz臋sto pojawiaj膮 si臋 problemy trawienne czy dolegliwo艣ci ze strony serca lub nerek. Ponadto seniorom mo偶e cz臋sto szwankowa膰 kr臋gos艂up. Niejednokrotnie mog膮 te偶 pojawia膰 si臋 problemy z oczami, z pami臋ci膮, ze s艂uchem. Dlatego tez ludzie starsi powinni szczeg贸lnie o siebie dba膰. W ich przypadku wskazana jest lekka dieta, kt贸re pomo偶e im unikn膮膰 nadwagi, a jednocze艣nie skutecznie od偶ywi ca艂e ich cia艂o. Starsze osoby powinny unika膰 s艂odyczy, gdy偶 s膮 one pe艂ne cukru obci膮偶aj膮cego w膮trob臋, a brakuje w nich warto艣ci od偶ywczych, witamin i minera艂贸w. Je偶eli babcia czy dziadek ma ochot臋 na co艣 s艂odkiego, powinna zje艣膰 miseczk臋 malin, gar艣膰 orzech贸w i rodzynek, wypi膰 szklank臋 艣wie偶o wyciskanego soku pomara艅czowego z 艂y偶eczk膮 miodu, a nie zabiera膰 si臋 za czekolad臋 czy cukierki. Dla starszych ludzi nie wskazane s膮 r贸wnie偶 potrawy sma偶one i w og贸le bardzo t艂uste. Osoby starsze powinny unika膰 mi臋sa lub je艣膰 je tylko dwa czy trzy razy w tygodniu, najlepiej kurczaka lub ryb臋. Kurczak jest bowiem chudy, a ryba zawiera zdrowe t艂uszcze. Z powodzeniem jednak seniorzy mog膮 przej艣膰 na wegetarianizm i ograniczy膰 si臋 do t艂uszcz贸w zwierz臋cych zawartych w orzechach, oliwkach czy awokado.

Dbanie o nasz膮 urod臋

Dodane przez Dr.Patryk Mol   |  2011-09-01

Oczywi艣cie, w trosce o zdrowie i urod臋 warto tez uprawia膰 sport. Dzi臋ki aktywno艣ci ruchowej nabierzemy 艂adnej, wyprostowanej postawy, zamiast wa艂eczk贸w t艂uszczyku b臋dziemy mie膰 艂adnie wyrze藕bione mi臋艣nie, zaczniemy rusza膰 si臋 sprawniej i mie膰 o wiele wi臋kszy zas贸b energii. Ponadto nie mo偶emy zapomina膰 o 艣nie. 艢pi膮c sze艣膰 do o艣miu godzin na dob臋, od偶ywiamy nasz organizm, pozwalamy mu si臋 zregenerowa膰 i nabra膰 si艂 do dalszej pracy. Warto tak偶e regularnie chodzi膰 do r贸偶nych lekarzy, bada膰 krew, wzrok, z臋by. Panie powinny te偶 bada膰 si臋 ginekologicznie. Choroba nie tylko odbierze nam si艂y, ale r贸wnie偶 urod臋, mo偶e spowodowa膰, 偶e nadmiernie schudniemy lub przytyjemy, pozbawi膰 nas pi臋knej cery i w艂os贸w. Je偶eli chcemy by膰 jednocze艣nie zdrowi, silni i pi臋kni, powinni艣my r贸wnie偶 bardzo dba膰 o higien臋, bra膰 prysznic dwa razy dziennie, a w razie potrzeby, na przyk艂ad upalnym latem, nawet jeszcze dodatkowo w po艂udnie. Warto te偶 stosowa膰 naturalne kosmetyki, kt贸re najlepiej piel臋gnuj膮 nasz膮 sk贸r臋 i w艂osy. Dobrze jest raz na par臋 dni zetrze膰 martwy nask贸rek peelingiem, trzeba te偶 pami臋ta膰 o wklepywaniu w sk贸r臋 twarzy i cia艂a olejk贸w czy krem贸w dostosowanych do naszego typu sk贸ry, najlepiej r贸wnie偶 ze sk艂adnik贸w naturalnych. Warto te偶 stosowa膰 naturalne odzywki do w艂os贸w, jak p艂ukanki w zio艂ach czy te偶 naturalne maseczki na twarz z owoc贸w i dro偶d偶y. To na pewno pomo偶e nam poprawi膰 i zdrowie i urod臋.

dodane filmy o zdrowiu

Film dodany przez lekarza   |  

Nasze zdrowie

  • 1

    Medyczne ciekawostki

    Serwis Hongan

    Serwis Medyczny w kt贸rym s膮 porady zdrowego trybu 偶ycia

    Napisz do nas :

    Jesli chcesz byc naszym redaktorem zapraszamy do kontaktu

    Piotr Szuberla

    Adres: Ropczyce, ul.Lwowska 22
    E-mail: Med@aptekachorzow24h.pl