Osoby starsze s膮 znacznie s艂absze od ludzi m艂odych. Powoli trac膮 dobr膮 kondycj臋 i si艂臋 mi臋艣ni. Ich narz膮dy wewn臋trzne nie funkcjonuj膮 ju偶 tak sprawnie, jak kiedy艣, cz臋sto pojawiaj膮 si臋 problemy trawienne czy dolegliwo艣ci ze strony serca lub nerek. Ponadto seniorom mo偶e cz臋sto szwankowa膰 kr臋gos艂up. Niejednokrotnie mog膮 te偶 pojawia膰 si臋 problemy z oczami, z pami臋ci膮, ze s艂uchem. Dlatego tez ludzie starsi powinni szczeg贸lnie o siebie dba膰. W ich przypadku wskazana jest lekka dieta, kt贸re pomo偶e im unikn膮膰 nadwagi, a jednocze艣nie skutecznie od偶ywi ca艂e ich cia艂o. Starsze osoby powinny unika膰 s艂odyczy, gdy偶 s膮 one pe艂ne cukru obci膮偶aj膮cego w膮trob臋, a brakuje w nich warto艣ci od偶ywczych, witamin i minera艂贸w. Je偶eli babcia czy dziadek ma ochot臋 na co艣 s艂odkiego, powinna zje艣膰 miseczk臋 malin, gar艣膰 orzech贸w i rodzynek, wypi膰 szklank臋 艣wie偶o wyciskanego soku pomara艅czowego z 艂y偶eczk膮 miodu, a nie zabiera膰 si臋 za czekolad臋 czy cukierki. Dla starszych ludzi nie wskazane s膮 r贸wnie偶 potrawy sma偶one i w og贸le bardzo t艂uste. Osoby starsze powinny unika膰 mi臋sa lub je艣膰 je tylko dwa czy trzy razy w tygodniu, najlepiej kurczaka lub ryb臋. Kurczak jest bowiem chudy, a ryba zawiera zdrowe t艂uszcze. Z powodzeniem jednak seniorzy mog膮 przej艣膰 na wegetarianizm i ograniczy膰 si臋 do t艂uszcz贸w zwierz臋cych zawartych w orzechach, oliwkach czy awokado.

Dbanie o sk贸re

Dodane przez Dr.Patryk Mol   |  2011-09-01

Nasza sk贸ra i w艂osy b臋d膮 natomiast negatywnie reagowa膰 na 偶ywno艣膰 konserwowan膮 i mocno s艂odzon膮. Konserwanty i cukier utrudniaj膮 bowiem przemian臋 materii, sprawiaj膮c, 偶e organizm wype艂niaj膮 toksyny objawiaj膮ce si臋 mi臋dzy innymi wypryskami na sk贸rze. Osoba dbaj膮c o w艂osy i sk贸r臋 powinna te偶 du偶o pi膰. Wskazana jest nie gazowana woda mineralna, jak r贸wnie偶 zielona i czerwona herbata i takie zio艂a, jak bratek, skrzyp, rumianek. Skutecznie oczyszczaj膮 one organizm, buduj膮 siln膮 sk贸r臋 i w艂osy. Rzecz jasna, poza od偶ywianiem si臋, powinni艣my pami臋ta膰 o nale偶ytym dotlenieniu sk贸ry i w艂os贸w. Warto zatem sp臋dza膰 czas na 艣wie偶ym powietrzu, chodzi膰 na spacery, tak偶e uprawia膰 jaki艣 sport, na przyk艂ad je藕dzi膰 na rowerze czy biega膰. W ten spos贸b oczy艣cimy organizm z toksyn i dotlenimy go. Dla sk贸ry bardzo wskazana okazuje si臋 ponadto sauna. Warto te偶 pami臋ta膰 o higienie, o cz臋stym myciu twarzy i ca艂ego cia艂a oraz w艂os贸w. Warto stosowa膰 naturalne kosmetyki bez konserwant贸w, dobrane do naszego typu cery. Na sk贸r臋 wspaniale dzia艂a tez naturalny peeling z piasku, cukru, soli, soku z cytryny. Ponadto nasza sk贸ra bardzo lubi maseczki owocowe. Jak zatem wida膰, sposob贸w na to, aby nale偶ycie zadba膰 o sk贸r臋 i w艂osy, jest ca艂e mn贸stwo. Warto zatem zabra膰 si臋 do pracy, skomponowa膰 sobie zdrowa diet臋 i zacz膮膰 na inne sposoby dba膰 o wygl膮d naszej sk贸ry i w艂os贸w. Na pewno nie po偶a艂ujemy swoich dzia艂a艅, gdy偶 niebawem przynios膮 one efekty.

dodane filmy o zdrowiu

Film dodany przez lekarza   |  

Nasze zdrowie

  • 1

    Medyczne ciekawostki

    Serwis Hongan

    Serwis Medyczny w kt贸rym s膮 porady zdrowego trybu 偶ycia

    Napisz do nas :

    Jesli chcesz byc naszym redaktorem zapraszamy do kontaktu

    Piotr Szuberla

    Adres: Ropczyce, ul.Lwowska 22
    E-mail: Med@aptekachorzow24h.pl