Osoby starsze są znacznie słabsze od ludzi młodych. Powoli tracą dobrą kondycję i siłę mięśni. Ich narządy wewnętrzne nie funkcjonują już tak sprawnie, jak kiedyś, często pojawiają się problemy trawienne czy dolegliwości ze strony serca lub nerek. Ponadto seniorom może często szwankować kręgosłup. Niejednokrotnie mogą też pojawiać się problemy z oczami, z pamięcią, ze słuchem. Dlatego tez ludzie starsi powinni szczególnie o siebie dbać. W ich przypadku wskazana jest lekka dieta, które pomoże im uniknąć nadwagi, a jednocześnie skutecznie odżywi całe ich ciało. Starsze osoby powinny unikać słodyczy, gdyż są one pełne cukru obciążającego wątrobę, a brakuje w nich wartości odżywczych, witamin i minerałów. Jeżeli babcia czy dziadek ma ochotę na coś słodkiego, powinna zjeść miseczkę malin, garść orzechów i rodzynek, wypić szklankę świeżo wyciskanego soku pomarańczowego z łyżeczką miodu, a nie zabierać się za czekoladę czy cukierki. Dla starszych ludzi nie wskazane są również potrawy smażone i w ogóle bardzo tłuste. Osoby starsze powinny unikać mięsa lub jeść je tylko dwa czy trzy razy w tygodniu, najlepiej kurczaka lub rybę. Kurczak jest bowiem chudy, a ryba zawiera zdrowe tłuszcze. Z powodzeniem jednak seniorzy mogą przejść na wegetarianizm i ograniczyć się do tłuszczów zwierzęcych zawartych w orzechach, oliwkach czy awokado.

Sport, a zdrowie

Dodane przez Dr.Patryk Mol   |  2011-09-01

Czy sport naprawdę gwarantuje nam utrzymanie organizmu w odpowiednim zdrowiu? Owszem poprawia znacznie stan naszego zdrowia oraz całego organizmu. Dzięki regularnemu uprawianiu sportu mamy pewność, że utrzymamy odpowiednią kondycję. Sport warto uprawiać nie zależnie od pory roku. Wzmocni on naszą odporność na drobnoustroje. Sport również rewelacyjnie wpływa na układ krążenia w tym na kondycję naszego serca. Jest to niezwykle ważne, bowiem największy odsetek zgonów w naszym kraju jest właśnie na problemy z układem krążenia, najczęściej są to zawały serca. Warto, więc o nie zadbać i żyć jak najdłużej. Uprawiając sport oddajemy szacunek naszemu ciału. Dbajmy o nie, ponieważ nie mamy zagwarantowanego życia wiecznego, a każda godzina treningu wydłuży je nam. Uprawiając sport mamy również znacznie więcej wigoru i energii, która jest nam niezbędna w codziennym pędzie pomiędzy domem, a pracą. Jednak czy samo uprawianie sportu wystarczy? Na pewno rewelacyjnie wpłynie na nasz organizm, bowiem wymusza to zarazem częstsze picie wody, trzeba jednak pamiętać, że uprawiając jakikolwiek sport potrzebna jest nam również zbilansowana dieta, która da nam niezbędną energię do uprawiania sportu. Ważne jest by podczas uprawiania sportu nie korzystać z napojów izotonicznych, które negatywnie wpływają na nasz organizm nadmiernie go pobudzając.

dodane filmy o zdrowiu

Film dodany przez lekarza   |  

Nasze zdrowie

  • 1

    Medyczne ciekawostki

    Serwis Hongan

    Serwis Medyczny w którym są porady zdrowego trybu życia

    Napisz do nas :

    Jesli chcesz byc naszym redaktorem zapraszamy do kontaktu

    Piotr Szuberla

    Adres: Ropczyce, ul.Lwowska 22
    E-mail: Med@aptekachorzow24h.pl