Osoby starsze s─ů znacznie s┼éabsze od ludzi m┼éodych. Powoli trac─ů dobr─ů kondycj─Ö i si┼é─Ö mi─Ö┼Ťni. Ich narz─ůdy wewn─Ötrzne nie funkcjonuj─ů ju┼╝ tak sprawnie, jak kiedy┼Ť, cz─Östo pojawiaj─ů si─Ö problemy trawienne czy dolegliwo┼Ťci ze strony serca lub nerek. Ponadto seniorom mo┼╝e cz─Östo szwankowa─ç kr─Ögos┼éup. Niejednokrotnie mog─ů te┼╝ pojawia─ç si─Ö problemy z oczami, z pami─Öci─ů, ze s┼éuchem. Dlatego tez ludzie starsi powinni szczeg├│lnie o siebie dba─ç. W ich przypadku wskazana jest lekka dieta, kt├│re pomo┼╝e im unikn─ů─ç nadwagi, a jednocze┼Ťnie skutecznie od┼╝ywi ca┼ée ich cia┼éo. Starsze osoby powinny unika─ç s┼éodyczy, gdy┼╝ s─ů one pe┼éne cukru obci─ů┼╝aj─ůcego w─ůtrob─Ö, a brakuje w nich warto┼Ťci od┼╝ywczych, witamin i minera┼é├│w. Je┼╝eli babcia czy dziadek ma ochot─Ö na co┼Ť s┼éodkiego, powinna zje┼Ť─ç miseczk─Ö malin, gar┼Ť─ç orzech├│w i rodzynek, wypi─ç szklank─Ö ┼Ťwie┼╝o wyciskanego soku pomara┼äczowego z ┼éy┼╝eczk─ů miodu, a nie zabiera─ç si─Ö za czekolad─Ö czy cukierki. Dla starszych ludzi nie wskazane s─ů r├│wnie┼╝ potrawy sma┼╝one i w og├│le bardzo t┼éuste. Osoby starsze powinny unika─ç mi─Ösa lub je┼Ť─ç je tylko dwa czy trzy razy w tygodniu, najlepiej kurczaka lub ryb─Ö. Kurczak jest bowiem chudy, a ryba zawiera zdrowe t┼éuszcze. Z powodzeniem jednak seniorzy mog─ů przej┼Ť─ç na wegetarianizm i ograniczy─ç si─Ö do t┼éuszcz├│w zwierz─Öcych zawartych w orzechach, oliwkach czy awokado.

Sport to zdrowie

Dodane przez Dr.Patryk Mol   |  2011-09-01

Je┼╝eli chcemy mie─ç szczup┼é─ů sylwetk─Ö wcale nie musimy si─Ö katowa─ç dietami. Wystarczy, ┼╝e b─Ödziemy uprawia─ç jaki┼Ť sport. Jazda na rowerze wbrew pozorom bardzo dobrze wp┼éywa na prac─Ö ud oraz na p┼éaski brzuch. Niestety nie ka┼╝dy mo┼╝e je┼║dzi─ç na rowerze. Osoby, kt├│re maj─ů uszkodzony kr─Ögos┼éup na przyk┼éad kr─Ögozmyk nie powinny je┼║dzi─ç na rowerze ze sztywnym siode┼ékiem. Mo┼╝emy wykorzysta─ç siode┼éko z amortyzacj─ů. Drugim taki sportem, kt├│ry bardzo pomaga na sylwetk─Ö jest bieganie. Bieganie powoduje, ┼╝e nasze uda pracuj─ů w rezultacie czego mi─Ö┼Ťnie spalaj─ů tkank─Ö t┼éuszczow─ů. Ma┼ée odleg┼éo┼Ťci robi─ů nawet dzieci. Do kolejnych sport├│w, kt├│re dobrze wp┼éywaj─ů na sylwetk─Ö jest p┼éywanie. W wodzie nasz kr─Ögos┼éup odpoczywa, ale mi─Ösnie pracuj─ů podczas wykonywanych ruch├│w. Kolejnym sportem jest aerobik. Aerobik to najlepsza forma spalania t┼éuszczu. W zale┼╝no┼Ťci jakie mi─Ö┼Ťnie pracuj─ů tak spala si─Ö tkanka t┼éuszczowa. Pami─Ötajmy, ┼╝e je┼╝eli chcemy spali─ç troch─Ö kalorii i zgubi─ç zb─Ödne kilogramy nie mo┼╝emy podjada─ç r├│wnie┼╝ trzeba trzyma─ç si─Ö pewnych zasad, a mianowicie nie jemy po 18, poniewa┼╝ nasze ─çwiczenia z aerobiku mog─ů p├│j┼Ť─ç w niepami─Ö─ç i za ka┼╝dym razem b─Ödziemy zaczyna─ç od nowa. Mo┼╝emy te┼╝ ograniczy─ç s┼éodycze, a przerzuci─ç si─Ö na pe┼énowarto┼Ťciowe jedzenie. Zamiast ┼Ťmietany u┼╝yjmy jogurtu naturalnego. Zamiast majonezu mo┼╝emy u┼╝y─ç majonezu ligh.

dodane filmy o zdrowiu

Film dodany przez lekarza   |  

Nasze zdrowie

  • 1

    Medyczne ciekawostki

    Serwis Hongan

    Serwis Medyczny w kt├│rym s─ů porady zdrowego trybu ┼╝ycia

    Napisz do nas :

    Jesli chcesz byc naszym redaktorem zapraszamy do kontaktu

    Piotr Szuberla

    Adres: Ropczyce, ul.Lwowska 22
    E-mail: Med@aptekachorzow24h.pl