Osoby starsze są znacznie słabsze od ludzi młodych. Powoli tracą dobrą kondycję i siłę mięśni. Ich narządy wewnętrzne nie funkcjonują już tak sprawnie, jak kiedyś, często pojawiają się problemy trawienne czy dolegliwości ze strony serca lub nerek. Ponadto seniorom może często szwankować kręgosłup. Niejednokrotnie mogą też pojawiać się problemy z oczami, z pamięcią, ze słuchem. Dlatego tez ludzie starsi powinni szczególnie o siebie dbać. W ich przypadku wskazana jest lekka dieta, które pomoże im uniknąć nadwagi, a jednocześnie skutecznie odżywi całe ich ciało. Starsze osoby powinny unikać słodyczy, gdyż są one pełne cukru obciążającego wątrobę, a brakuje w nich wartości odżywczych, witamin i minerałów. Jeżeli babcia czy dziadek ma ochotę na coś słodkiego, powinna zjeść miseczkę malin, garść orzechów i rodzynek, wypić szklankę świeżo wyciskanego soku pomarańczowego z łyżeczką miodu, a nie zabierać się za czekoladę czy cukierki. Dla starszych ludzi nie wskazane są również potrawy smażone i w ogóle bardzo tłuste. Osoby starsze powinny unikać mięsa lub jeść je tylko dwa czy trzy razy w tygodniu, najlepiej kurczaka lub rybę. Kurczak jest bowiem chudy, a ryba zawiera zdrowe tłuszcze. Z powodzeniem jednak seniorzy mogą przejść na wegetarianizm i ograniczyć się do tłuszczów zwierzęcych zawartych w orzechach, oliwkach czy awokado.

Zdrowie poprawa kondycji

Dodane przez Dr.Patryk Mol   |  2011-09-01

Oczywiście seks może nas wzmocnić i poprawić naszą kondycję, ale żeby w ogóle go uprawiać, trzeba posiadać elementarną sprawność ciała, być w miarę rozciągniętym i wygimnastykowanym. Stopniowo oczywiście można poszerzać swoją sprawność, zarówno poprzez częste stosunki, jak również inne formy aktywności fizycznej. Z pewnością na nasze możliwości seksualne, na umiejętność zyskania własnego zaspokojenia oraz zadowolenia partnera wpłyną pozytywnie wszelkie aktywności podnoszące nasza kondycję, jak bieganie, pływanie, jazda na rowerze. Aby uprawiać seks w skomplikowanych pozycjach, warto też być osobą doskonale rozciągnięta, w czym pomoże trenowanie pilatesu. Czasami przydaje się też siła fizyczna, którą wyrobi podnoszenie ciężarów, robienie pompek, brzuszków, przysiadów. Na pewno, aby mieć siły i chęci na seks, trzeba też zdrowo się odżywiać. Na romantyczną kolację przed seksem warto zjeść coś lekkiego, bogatego w witaminy i minerały, co będzie sprzyjało wysiłkowi. Mogą to być surowe lub gotowane warzywa i owoce, niewielka ilość ryżu czy makaronu. Warto jeść cebulę, czosnek, lubczyk, bazylię, tymianek, oliwki, awokado, kapary. Są to naturalne afrodyzjaki, podnoszące naszą chęć na seks oraz ułatwiające doznanie przyjemności. Po seksie warto coś przekąsić, aby zregenerować utracone siły, chyba ze od razu się zasypia, wówczas organizm regeneruje się poprzez sen. Warto też zadbać o pozytywną atmosferę, odstresować się. Napięcia nie sprzyjają nabraniu chęci do seksu.

dodane filmy o zdrowiu

Film dodany przez lekarza   |  

Nasze zdrowie

  • 1

    Medyczne ciekawostki

    Serwis Hongan

    Serwis Medyczny w którym są porady zdrowego trybu życia

    Napisz do nas :

    Jesli chcesz byc naszym redaktorem zapraszamy do kontaktu

    Piotr Szuberla

    Adres: Ropczyce, ul.Lwowska 22
    E-mail: Med@aptekachorzow24h.pl